A projekt célja:
A napjainkban egyre gyakoribb élelmiszerbotrányok, fogyasztóvédelmi panaszok, termékhamisítások és egyéb visszaélések felhívják a figyelmet az élelmiszerbiztonság, az eredetiség garantálása és a fogyasztóvédelem jelentőségére, illetve arra, hogy a szakszerű és teljes körű tájékoztatásban nagy a lemaradás. Ez csakis komplex módon, az egészségtudatosság fokozásával, valamint számos ipari, társadalmi, akadémiai szereplő összefogásával és közös munkájával, átfogó és sokrétű programokkal valósítható meg. Az egészségtudatosság iránt nyitott civilek mellett kulcsfontosságú a szakterületen dolgozó szakemberek továbbképzése, tájékozottságuk növelése. Programunkban ezért integráltunk iparvállalatokat, civil szervezeteket és kutatóintézeteket, valósítunk meg sokrétű szakmai programokat és dolgozunk ki újszerű disszeminációs eszközöket (középiskolás versenyek, nyílt napok, látványos ismeretterjesztő bemutatók, tudományos workshop-sorozatok és konferenciák, kiadványok, filmek és egyéb disszeminációs anyagok). Mivel a fogyasztóvédelmi és az élelmiszerekkel kapcsolatos minőségi problémák valójában az egész társadalmat érintik, mind a kommunikációs eszközök, mind a programok terén változatos és sokrétű megközelítést alkalmazunk, összesen 30 feladat/program köré csoportosítva.
A magas színvonalú hazai eredet- és fogyasztóvédelem megvalósítása kulcseszközei az oktatás, tájékoztatás, illetve az új eszközök, eljárások, tudományos eredmények, külföldi „best practice"-ek és példaértékű minőségirányítási rendszerek megismertetése és elterjesztése az érintett gazdasági szereplők körében.Pályázatunk megvalósítása során nagy hangsúlyt fektetünk a hazai élelmiszeripari vállalatok bevonására, hiszen nagy jelentőséggel bírnak azon törekvések, melyek integrált szellemi erőforrásokra alapozva segítik a hazai élelmiszeripar, mint nemzeti húzóágazat fejlődését, azáltal, hogy erősítik a garantált minőségű és eredetű élelmiszerek piaci pozícióit, és javítják az élelmiszereket gyártó hazai vállalkozók versenyképességét. E tekintetben is kulcsfontosságú a fogyasztók hiteles tájékoztatása, a fogyasztói tudatosság növelése, és a kiemelkedő minőségű, biztonságos magyar áruk iránti bizalom fokozása.